شیردهی گاوهای شیرده ای
نوشته شده توسط : علی پور


پاسخ شیردهی گاوهای شیرده ای که با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه گردیده اند متناقض بوده هست . مفید بودن آنزیم های کاهش فیبر یافته برای بهبود تولید شیر تنها در سی درصد مطالعات تحلیل شده است؛ با این حال، هشت آزمایش نتایج مثبت داشته اند .
بر مبنا تست هایی که در این مطالعه به فعالیت رفته است، ارتقا میانگین ساخت شیر به استدلال اضافه شدن آنزیم 5 .5 پوند در هر روز بوده (به 2 .6 تا 13 .9 پوند در روز رسیده است)؛ هنگامی که گاوها با آنزیم های کاهش فیبر یافته تغذیه شده اند، هیچ کدام از این آزمایش ها کاهش ساخت شیر را نشان نمی دهد . با این حال، عکس العمل و پاسخ شیردهی به اندازه متعددی به دوز آنزیم، مخلوط آنزیم و روش استفاده از آنزیم در جیره های غذایی بستگی دارد .

ماشین آلات خوراک دام

دوز
ذیل نتایج مثبت را نشان می دهد پژوهشگران دانش کده دلاور (Delaware) تاثیر کربوکسی متیل سلولاز (CMC) و کمپلکس زایلاناز را با دو غلظت متعدد بر روی تولید شیر در گاوهای شیرده مطالعه کرده اند .

با کمال تعجب، پژوهشگران دریافتند که درمان با آنزیم با غلظت پایین،1,600 واحد CMC و 7,300 واحد زایلاناز در هر پوند از علوفه خشک، خیر با غلظت بالا یعنی 4,000 واحد CMC و 18,200 واحد زایلاناز، ساخت شیر را 6 .8 درصد بهبود می بخشد .
به همین ترتیب، جایگزینی ترکیب آنزیم کاهش فیبر یافته با اندازه زیر دوز (1 .2 گرم/پوند علوفه خشک) در گاوهایی که نو شیردهی را آغاز کرده اند ایجاد شیر را 3 .2 درصد ارتقاء می دهد اما مقدار غلظت نباید عمده از این میزان باشد (2 .3 گرم/پوند علوفه خشک) .
فعالیت
آنزیم بر خروجی تاثیر می گذارد
نتایج دانشکده دلاور با نتایج مطالعه کالج آیداهو(Idaho) ایالات متحده در تضاد بوده می‌باشد .
در این مطالعه تولید شیر در گاوهایی که در اولِ شیردهی خویش میباشند 13 .9 پوند در روز افزایش یافته میباشد . گاوهایی که محلول آنزیمی را مصرف می نمایند که دربردارنده سلولاز و زایلاناز می‌باشند میزان تولید را 1 .1 میلی لیتر در هر پوند از علوفه کم آب افزایش داده اند . با این حال، در گاوهایی که با مقدار زیر خیس (0 .6 میلی لیتر در هر پوند از علوفه خشک) یا فراتر (2 .3 میلی لیتر در هر پوند از علوفه خشک) آنزیم تغذیه گردیده اند، افزایش ایجاد شیر مشاهده نشده میباشد .
کمبود برخورد شیردهی در غلظت زیر نشان دهنده عمل ناکافی آنزیم غذایی است؛ ولی علت کاهش واکنش آنزیم در برهه زمانی طولانی تر شدن اندازه بالای تکمیل کننده معین نمی باشد .

سه
فرضیه در قضیه نبود واکنش شیردهی در بازه زمانی استعمال از اندازه دوز بالای آنزیم وجود دارااست که به ترتیب ذیل می باشد: •ممکن میباشد به ادله برخورد منفی آنزیم به ارتقاء غلظت محصول تعامل آنزیم سوبسترا باشد .
•تخمیر قندهایی که از طریق هیدرولیز دیواره سلولی تولید گردیده اند ممکن هست pH شکمبه را به سطحی برساند که بازدارنده از هضم دیواره سلولی می شود .
•این قابلیت و امکان وجود دارااست که آنزیم های برون زاد با جمعیت شکمبه برای محل های اتصال سلولوزی موجود در خوراک رقابت می کنند .
نقش
ترکیبات آنزیمی





:: برچسب‌ها: ماشین آلات خوراک دام ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: